ورق ساندویچ پانل

ورق ساندویچ پانل
آنچه در این مقاله می خوانید:

تاثیر جنس ورق ساندویچ پانل نکته‌ای است که نباید آن را نادیده بگیرید؛ زیرا به واسطه آن پانل‌ها خواصی مانند ضد ضربه، ضد خوردگی و استحکام بالا به خود می‌گیرند. این ورق‌ها با توجه به نوع ساختاری که دارند، دارای انواع متفاوتی هستند که می‌توانید زیباترین و محکم‌ترین آن را هنگام خرید انتخاب کنید. شرکت‌های تولید کننده ساندویچ پانل، این ورق‌ها را با کیفیت بالا و ضخامت مشخص در ساختار آن به کار می‌برند. در ادامه همراه آریا پانل باشید تا در خصوص معرفی انواع ورق ساندویچ پانل + لیست مدل های مختلف ورق ها صحبت خواهیم کرد.

اهمیت ورق در ساخت ساندویچ پانل

ورق‌‌های تشکیل دهنده ساندویچ پانل با توجه به ساختار آن کاربردهای متفاوتی در صنعت ساختمان سازی دارند. این محصولات از جنس فولاد هستند و از ترکیب فلز روی و آلومینیوم ساخته می‌شوند. این ورق‌ها به صورت ورق زیری و رویی ساندویچ پانل‌ها اطراف هسته را در برمی‌گیرد. فولادهایی مانند گالوانیزه و آلوزینک پرکاربردترین نوع ورق‌ها هستند و خاصیت ضد زنگ دارند. ورق ساندویچ پانل با استفاده از فرایندی مانند گالوانیزاسیون در برابر خوردگی مقاوم می‌شوند.

ساندویچ پانل‌ها با توجه به جنس ورق، ساختار کلی آن‌ها و با توجه به مقاومت بالایی که دارند، استفاده از آن‌ها در صنایع روز دنیا مانند ساخت سوله و بیمارستان، بناهای پیش ساخته و صنعت ساختمان سازی بسیار رایج است. عایق pir و pur در بین ورق‌ها تزریق شده و همین موضوع دلیل محکمی برای سبک بودن ساندویچ پانل محسوب می‌شود.

همین حالا برای سازه خودتان بهترین پوشش را سفارش دهید.

انواع ورق رایج در ساندویچ پانل

انواع ورق این محصول با توجه نوع کاربردشان متفاوت بوده و این تفاوت به دلیل نوع مواد مصرفی در ساختار آن‌ها است.

1- ورق آلوزینک

یکی از پرکاربردترین انواع ورق‌ها است که با نام تجاری Aluzinc, zincalume شناخته می‌شود. آلوزینک از ورق گالوانیزه نورد شده با ترکیب آلومینیوم و فلز روی و سیلیکون ساخته شده است. عنصر آلومینیوم به این ورق خاصیت ضد خوردگی و فلز روی به آن خاصیت ضد فرسایشی بخشیده است. ورق آلوزینک از نوع سوپر پلی استر کوره‌ای بوده که ضخامت لایه بیرونی 25 میکرون و لایه درونی 7 میکرون است.

ورق ساندویچ پانل آلوزینک کاربردهای مختلفی مانند ساخت میلگرد، صنایع دارویی و غذایی، بهداشتی و پتروشیمی دارد. از بارزترین ویژگی‌های این محصول می‌توان به انعطاف پذیری بالا، قابلیت جوشکاری و رنگ پذیری اشاره کرد. همچنین این محصول در برابر خاصیت زنگ زدگی بسیار مقاوم بوده حتی با وجود خراشیدگی آسیب نمی‌بیند. مقاومت آن نسبت به محصولات دیگر بسیار بالاتر است.

2- ورق آلومینیوم

یکی از سبک‌ترین ورق‌های ساندویچ پانل است. این ورق مانند آلوزینک بسیار در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم بوده و همچنین خاصیت انعطاف پذیری بالایی دارد. تراکم آلومینیوم حدود یک سوم فولاد است بنابراین استحکام و انعطاف پذیری آن از همین موضوع نشئت می‌گیرد. ابعاد استاندارد ورق آلومینیوم 1000*2000و 1250*2500 میلی‌متر متغیر است. از انواع ورق آلومینیوم می‌توان به ورق آمپاس یا لوزی شادولاین، ذوزنقه‌ای اشاره کرد. پرکاربردترین آن‌ها ورق آج‌دار است که با عرض 1000 و ضخامت 3/0 استفاده می‌شود.

بیش‌ترین کاربرد ورق آلومینیوم در ساخت ساندویچ پانل سقفی و دیواری است که این پانل‌ها را در ساخت کانکس، اتاق تمیز، سالن آزمایشگاه و سینما به کار می‌برند. ورق ساندویچ پانل آلومینیوم بهترین رسانای حرارت و الکتریسیته است که در اغلب صنایع مانند ساختمانی برای جلوگیری از برودت هوا و پلاک سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از خصوصیات منحصر به فرد این ورق می‌توان به شکل پذیری در برابر خم شدن، ظاهری تمیز و زیبا، سطحی براق، مقاومت در برابر اکسیداسیون و وزن سبک اشاره کرد.

3- ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه ترکیبی از فولاد است که با آلیاژ روی پوشانده می‌شود. میزان مقاومت این ورق به ضخامت فلز روی بستگی زیادی دارد. ساندویچ پانلی که با ورق گالوانیزه ساخته شده باشد برای محیط‌های مرطوب بسیار مناسب است. به طور مثال می‌توانید آن‌ها برای ساخت شیروانی و سقف گلخانه استفاده کنید. گالوانیزه کردن ورق ساندویچ پانل به دو روش گالوانیزاسیون سرد یا الکتریکی و گرم انجام می‌گیرد که در روش گرم، ورق ساندویچ پانل را با مواد مذاب پوشش می‌دهند. ضخامت این ورق بین 18/0 تا 6 میلی‌متر است. به کار بردن ورق گالوانیزه در ساختار ساندویچ پانل باعث افزایش طل عمر ساختمانی شما و کاهش هزینه‌ها شده و همچنین باعث مقاومت آن در برابر سخت‌ترین شرایط محیطی می‌شود.

به ساندویچ پانل های تولید با این نوع ورق ساندویچ پانل گالوانیزه می گویند.

سایر ورق‌ های ساندویچ پانل

علاوه بر ورق‌های معروف و رایج ورق‌های دیگری در ساخت پانل‌ها کاربرد دارد که با ورق‌های اصلی متفاوت هستند.

1- ورق ساندویچ پانل سقفی

برای ساخت ساندویچ پانل سقفی علاوه بر ورق‌های معمول گفته شده از نوعی دیگر ورق مانند ورق فلاشینگ، دمپا و آب‌رو هم استفاده می‌کنند. برای تنوع در پانل سقفی‌ ورق‌هایی با رنگ‌ها متفاوت را به کار می‌برند. ضخامت ورق فلاشینگ به غیر از مشخصات فنی به سفارش شما و کاربرد آن‌ها نیز بستگی زیادی دارد. می‌توانید برای استفاده از پانل‌ها جهت ساخت پشت بام از پانل سقفی ساخته شده با پلی کربنات یا پی وی سی استفاده کنید. به عنوان مثال یک محافظ در برابر نور خورشید در دو طرف این سازه تعبیه شده است.

2- ورق فلاشینگ

یکی از بیش‌ترین کاربردهایی که این ورق ساندویچ پانل دارد، استفاده از آن در ساخت پانل مخصوص شیروانی است. علاوه بر این شما می‌توانید از ورق فلاشینگ به عنوان قرنیز پنجره، پوشش برای دیوار چینی پشت بام و درزگیر نمای ساختمانتان استفاده کنید. ورق پانل فلاشینگ انواع مختلفی مانند فلاشینگ زاویه دار کج، فلاشینگ پشت بام و تاج و زیر تاج دارد که بسیار برای دیواره آب‌بند و درزگیر در کنار پانل سقفی مناسب است.

3- ورق شادولاین

یکی از ورق‌های پانل سقفی که در ساخت شیروانی به کار می‌رود شادولاین است که شباهت زیادی به پانل ذوزنقه دارد که به کار بردن آن‌ها در ساندویچ پانل، سبب مقاومت سازه در برابر خوردگی، پوسیدگی و افزایش استحکام آن می‌شود.

4- ورق دامپا

این محصول از انواع ورق فلزی بوده و این محصول بیش‌تر در ساخت ساندویچ پانل دیواری استفاده می‌شود و بسیار زیبا و منحصر به فرد بوده و نوع ساده ورق دامپا با ضخامت 6/0 تا 7/0 میلی‌متر و نوع رنگ شده آن با ضخامت 4/0 تا 5/0 کاربرد زیادی دارد که وزن آن حدودا 8 کیلوگرم است.

5- ورق آب رو

از این ورق برای خارج کردن آب از روی سقف شیروانی استفاده می‌کنند. جنس این ورق از گالوانیزه است که از انواع پانل می‌توان به آب‌رو فتیله‌ای که به صورت مخفی کار می‌شود اشاره کرد. همچنین ورق ساندویچ پانل آب‌رو یک نوع دیگر به نام جعبه‌ای دارد که ظاهر آن مانند چهارگوش است. ورق آب‌رو با ابعاد 10، 12 و 15 سانتی‌متر تولید می‌شود که ضخامت آن‌ها یک میلی‌متر است.

6- ورق نورگیر سقف

ورق نورگیر به سازه‌های قوسی شکل معروف است که برای پوشش آن از ورق پلی کربنات استفاده می‌کنند که در برابر اشعه آفتاب و ضربه مقاومت بسیار خوبی دارد.

قیمت ورق پیش عایق

ورق کانال پیش عایق در انواع مختلفی مانند پلی یورتان، آلومینیوم، کربن، فایبرگلاس و گالوانیزه تولید می‌شود. این ورق‌ها اجرا و نصب راحت‌تری دارند و تمیز کردنشان بسیار کار ساده‌ای است. همه این موارد باعث می‌شود مهندسان در استفاده از آن‌ها تعلل نکنند. به طور کلی استفاده از آن‌ها بسیار مقرون به صرفه بوده و به کاهش هزینه‌های شما کمک شایانی می‌کند. این ورق در ساخت کانال پیش عایق بسیار کاربردی است. قیمت آن با توجه به ضخامت، ابعاد و نوع جنس ورق تغییر می‌کند.

از دیگر ورق های تولید و مورد استفاده در ساندویچ پانل ها می تواند به ورق های PVC که از آنها ساندویچ پانل PVC و ورق های فایبرگلاس که ساندویچ پانل فایبرگلاس ساخته می شود، اشاره کرد.

تاثیر ورق فلزی در ساخت ساندویچ پانل

ورق ساندویچ پانل سه نوع اصلی و رایج به نام آلوزینک، آلومینیوم و گالوانیزه دارد. انواع دیگری مانند فلاشینگ، آب‌رو و نورگیر سقف در ساخت پانل‌ها کاربرد دارد. به کار بردن ورق‌ها در ساختار ساندویچ پانل باعث استحکام، مقاومت در برابر رطوبت و جلوگیری از ورود آب باران به داخل سازه ساختمانی می‌شود. مقرون به صرفه بودن قیمت ورق‌ها، هزینه کلی ساندویچ پانل را کاهش می‌دهد.

جهت اطلاعات بیشتر و تماس با مشاوران کارخانه صنعتی آریا پانل با شماره 05136228800 در ارتباط باشید.

انواع سیاه، شادولاین، آلومینیوم، گالوانیزه، ورق آلوزینک، روغنی، فلاشینگ، کرکره
ویژگی مقاومت بالا، قیمت مقرون به صرفه، عایق حرارت و صوت
کاربرد انواع بیمارستان ها، مراکز عمومی و دولتی، ساخت کانکس و …
آریا پانل
آریا پانل

آریا پانل، بهترین تولیدکننده ساندویچ پنل های با کیفیت در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ساندویچ پانل آریا پانل بهترین نوع ساندویچ پنل ایران

برای مشاوره تخصصی و سفارش ساندویچ پانل های

سقفی | دیواری | سردخانه و …

با بزرگترین کارخانه ایران

👇تماس بگیرید.👇