ساندویچ پانل گالوانیزه

ساندویچ پانل گالوانیزه
آنچه در این مقاله می خوانید:

ساندویچ پانل گالوانیزه یکی دیگر از مصالح ساختمانی است که با استفاده از ورق‌های گالوانیزه ساخته می‌شود.. دو لایه بیرونی این ساندویچ پانل از جنس ورق گالوانیزه هستند که با عنوان ورق فولادی پوشیده شده با روی نیز شناخته می‌شوند. در بین این دو ورق انواع عایق‌های حرارتی و صوتی مانند پلی اورتان، پلی استایرن، پشم شیشه و XPS قرار می‌گیرد.

اگر در دسته افرادی قرار دارید که دانستن مطالب درباره موضوعات مختلف شما را بر سر ذوق می‌آورد، کافی است تا پایان این مقاله آریا پانل همراه ما باشید. در حقیقت ما قرار است در این نوشته به مشخصات، کاربرد و همچنین خصوصیات پانل‌های گالوانیزه بپردازیم و بگوییم دلیل استفاده از ورق‌های گالوانیزه برای تولید این مصالح مدرن چیست.

ساندویچ پانل گالوانیزه چیست؟
تعریف ساندویچ پانل گالوانیزه

نگاهی به تاریخچه ورق‌های گالوانیزه

ورق‌های گالوانیزه اولین بار در سال ۱۷۴۱ توسط شیمی‌دان فرانسوی به نام لویی گالوانی کشف شدند. فرایند کشف به این صورت بود که فولاد را در حمام مذاب روی فرو برد و مشاهده کرد که چگونه این محصول به دست آمده در برابر زنگ‌زدگی از خود مقاومت نشان می‌دهد. این روش در نام زمان به نام گالوانیزاسیون داغ ثبت شد.
در اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰، روش‌های گالوانیزاسیون الکترولیتی و غوطه‌وری سرد توسعه پیدا کرد. این روش‌ها باعث شدند تا تولید ورق‌های گالوانیزه با کیفیت و قیمت مناسب‌تری انجام شود. کارخانه آریا پانل از بهترین و مرغوب‌ترین نوع ورق گالوانیزه برای ساخت انواع ساندویچ پانل استفاده می‌کند.
به دلیل مقاومت بالایی که در برابر زنگ زدگی و خوردگی دارند، ورق‌های گالوانیزه تبدیل به یکی از رایج‌ترین مصالح برای ساخت ساندویچ پانل تبدیل شده‌اند. این ورق ساندویچ پانل پرکاربردترین نوع است و با فوم‌های مختلف ترکیب می‌شود.

ظرفیت باربری ساندویچ پانل گالوانیزه

ظرفیت باربری پانل‌ها به توانایی آنها در تحمل وزن اشاره دارد. این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که این پانل‌ها در طول کارکرد خود تحت بارهای مختلفی از جمله برف، باد و فعالیت‌های لرزه‌ای قرار می‌گیرند.
در مقاله استاندارد ساندویچ پانل به الزامات و موارد دیگر پرداخته‌ایم. در این بخش با توجه به DBN V.1.2-2:2006 تنها به بارها و اثرات آن اشاره‌ای خواهیم داشت. به‌عنوان‌مثال، مقادیر بارهای برف و باد می‌تواند برای ساخت ساختمان مشابه در مناطق مختلف به طور قابل توجهی متفاوت باشد. با مقایسه شرایط آب‌وهوایی را در شهر مشهد و کرمان یا نمونه شهرهای دیگر می‌توان به این مسئله پی برد.
علاوه بر وزن برف، سقف سازه ساخته شده با ساندویچ پانل باید وزن فردی را که با ابزار تمیز کننده بر روی آن کار می‌کند نیز تحمل کند.
ظرفیت باربری ساندویچ پانل گالوانیزه به ضخامت و نوع هسته عایق، ضخامت ورق‌های گالوانیزه و نوع و تعداد اتصالات آن وابسته است.
ساندویچ پانل‌های سقفی: به طور کلی با ضخامت عایق بین ۴۰ تا ۱۰۰ میلی‌متر می‌توانند بارهای برف معادل ۱۰۰ تا ۲۵۰ کیلوگرم بر مترمربع را تحمل کنند.
ساندویچ پانل‌های دیواری: با همان ضخامت پانل‌های سقفی می‌توانند بارهای باد معادل ۸۰ تا ۱۶۰ کیلوگرم بر مترمربع (فشار وارده بر پانل‌ها) را تحمل کنند.

تعریف ساندویچ پانل گالوانیزه و مشخصات آن

این محصولات که از ورق‌های گالوانیزه تشکیل شده، به صورت انواع مختلفی چون پانل با دو ورق گالوانیزه برای لایه خارجی و داخلی، پانل با یک ورق گالوانیزه و یک فویل و در نهایت پانل با یک ورق گالوانیزه و یک کاغذ، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ضخامت این مصالح بین 5 تا 15 سانتی‌متر با عرض بین 0.8 تا 1 متر و طول دلخواه است و این پانل‌ها در برابر اکسیده شدن مقاومت بالایی را از خود نشان می‌دهند.

همین حالا برای سازه خودتان بهترین پوشش را سفارش دهید.

معرفی کاربرد و مزایای ساندویچ پانل گالوانیزه

پس از آشنایی با ساندویچ پانل گالوانیزه باید نسبت به مزایای این محصولات شناخت پیدا کنید که از مهم‌ترین آن‌ها باید مواردی چون بازرسی راحت ساندویچ پانل گالوانیزه با استفاده از چشم، عایق مناسب در برابر اتلاف انرژی، حرارت و برودت، و استفاده در هر نوع شرایط آب و هوایی اشاره کرد.

دلیل استفاده از ورق گالوانیزه

کاربرد ساندویچ پانل گالوانیزه
از ساندویچ پانل گالوانیزه در کجاها استفاده می شود؟

حال که با ساختار و کاربردهای پانل‌های گالوانیزه آشنا شدید، شاید این سوال در ذهن شما شکل گرفته باشد که چرا از ورق‌های گالوانیزه در ساخت این محصول نوین استفاده می‌شود؟
برای پاسخ به این سوال باید مزیت این ورق‌ها را مورد بررسی قرار دهیم که شامل موارد زیر است:

  • انجام عملیات گالوانیزه کردن ورق‌های گالوانیزه برای افزایش مقاومت ورق در برابر خوردگی نسبت به دیگر روش‌ها، از هزینه کمتری برخوردار است و همین موضوع بر قیمت تمام شده پروژه نیز تاثیرگذار خواهد بود.
  • پوششی که در ورق‌های گالوانیزه توسط فلز روی صورت می‌گیرد از مقاومت مناسبی در برابر صدمات مکانیکی، سایش و خوردگی است.
  • عمر ورق‌های گالوانیزه به دلیل پوشش روی در محیط‌های کاملا خورنده بسیار بالا بوده که بین 20 تا 30 سال تخمین زده شده است.

پوششی که برای مقاومت این نوع ورق‌ها استفاده می‌شود، سطوح ورق فولاد اعم از گوشه‌‌ها، جاهای کوچک و فرورفتگی‌‌ها را پوشانده و آن‌ها را در برابر خوردگی محافظت می‌کند. در واقع پوشش استفاده شده از فلز روی برای ورق‌های گالوانیزه، بهترین پوشش در بین ورق‌های فولادی است.

پس به‌ طور کلی مهم‌ترین مزیت این ورق‌ها شامل مواردی چون آماده‌سازی در زمان کوتاه، محافظت در هر نوع شرایط آب‌وهوایی، بازرسی آسان، محافظت کامل در برابر صدمات محیطی، دوام پوشش در مقابل صدمات مکانیکی و خورندگی و هزینه پایین است.

مشخصات ورق‌های گالوانیزه

ابعاد و ضخامت ساندویچ پانل گالوانیزه
مشخصات فنی ساندویچ پانل گالوانیزه

این محصولات به صورت رول یا شیت در بازارها عرضه می‌شود که ابعاد آن‌ها متناسب با این موضوع متفاوت خواهد بود. به طور مثال ورق‌های رول گالوانیزه ضخامتی بین ۰.۱۸ تا ۶ میلی‌متر با عرض ۱۰۰ و ۱۲۵ سانتی‌متر و وزن تقریبی ۵ تا ۷ تن خواهند داشت و این درحالیست که ضخامت ورق‌های فابریک گالوانیزه ۰.۱۸ ، ۰.۴ ، ۰.۹ ، ۲ و ۶ میلی‌متر در ابعاد ۱۰۰۰×۲۰۰۰ میلی‌متر و ۱۲۵۰×۲۵۰۰ میلی‌متر است. وزن کویل این ورق‌ها بین 1 تا 3.5 تن بوده که ضخامت‌های 0.3 تا 2.5 میلی‌متر از پرفروش‌ترین‌ها محسوب می‌شود.

ورق‌های گالوانیزه انواع متفاوتی دارند و براساس نوع پوشش، شکل ظاهری و روش تولید آن‌ها دسته‌بندی می‌شود. کاربرد این ورق‌ها بسیار زیاد است که مواردی چون ساخت سقف مکان‌های بزرگ مانند سوله‌ها، استفاده در برخی دیوارها، ساخت تانکرهای بزرگ و مخازن مورد استفاده برای آب یا سایر مایعات، ساخت لوازم گوناگون خانگی و آشپزخانه‌ای، ایجاد لوله، پروفیل و سایر مقاطع گالوانیزه، تولید ورق‌های رنگی، صنعت خودروسازی، ساخت تجهیزات لازم برای صنعت کشاورزی، تولید برخی لوازم و مصالح فلزی ساختمانی مانند رابیز و استفاده در ایجاد تابلوهای بزرگ تبلیغاتی، از مهم‌ترین آن‌ها بشمار می‌رود.

ساندویچ پانل گالوانیزه چیست؟

ساندویچ پانل‌های گالوانیزه نوعی مصالح ساختمانی پیش‌ساخته هستند که مقاومت بالا، وزن کم، عایق حرارتی و صوتی از جمله ویژگی‌های آنها است. ورق گالوانیزه در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی و ضربه مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد و ترکیب آن با فوم‌های مناسب می‌تواند آنها را تبدیل به یک عایق کاربردی سازد. امیدواریم این مقاله آریا پانل برای شما مفید بوده باشد. در صورت داشتن هر گونه سوال در رابطه با پانل‌های نوع گالوانیزه می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

سوال‌های متداول

کاربردهای ساندویچ پانل گالوانیزه چیست؟
در ساختمان‌های مسکونی، تجاری، سردخانه‌ها، ساختمان‌های صنعتی، سوله‌ها، انبارها و بسیار موارد دیگر استفاده می‌شوند.
هنگام انتخاب ساندویچ پانل گالوانیزه باید به چه نکاتی توجه کرد؟
با توجه به شرایط آب‌وهوایی منطقه ضخامت عایق و ورق و نوع و تعداد اتصالات را مشخص کنید.
قیمت پانل گالوانیزه چقدر است؟
شما می‌توانید قیمت‌های به روز پانل‌های ساندویچی را از کارشناسان آریا پانل بخواهید.
آیا پانل گالوانیزه را می‌توان در مناطق مرطوب استفاده کرد؟
بله به دلیل وجود لایه روی (zinc) بر روی ورق‌ها، این پانل‌ها نسبت به زنگ‌زدگی و خوردگی مقاوم هستند.

ویژگی هزینه کمتر، مقاومت بالا، دارای تنوع رنگی، طول عمر بالا، قابل بازیافت، صرفه جویی در زمان و انرژی، مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی
کاربرد سقف، پارتیشن بندی داخلی، اتاقک های سرد، پارکینگ ها، ساخت کانکس
انواع کرکره رنگی، رنگی شیروانی و ورق سفال
عایق در اکثر موارد فوم پلی اورتان
آریا پانل
آریا پانل

آریا پانل، بهترین تولیدکننده ساندویچ پنل های با کیفیت در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ساندویچ پانل آریا پانل بهترین نوع ساندویچ پنل ایران

برای مشاوره تخصصی و سفارش ساندویچ پانل های

سقفی | دیواری | سردخانه و …

با بزرگترین کارخانه ایران

👇تماس بگیرید.👇