ساندویچ پانل نسوز

ساندویچ پانل نسوز
آنچه در این مقاله می خوانید:

ساندویچ پانل نسوز یا ضد حریق از دو ورق فلزی با یک لایه عایق میانی تشکیل شده است که در برابر حرارت بالا مقاوم بوده و به سرعت آتش نمی گیرد. در نقاط مختلف جهان، هر ساله افراد بسیاری جان خود را به خاطر آتش سوزی در ساختمان ها از دست می دهند، از همین رو مقاوم سازی ساختمان ها و سازه ها در برابر آتش، امری حیاتی محسوب می شود.

عکس ساندویچ پانل نسوز
ساندویچ پانل نسوز چیست و چه کاربردی دارد؟

در سال های اخیر، برای ایمن سازی سازه ها در برابر آتش، از متریال ضد حریق استفاده می شود تا خسارت های مالی و جانی کاهش یابد. مصالح ساختمانی سنتی مانند چوب هنگام آتش سوزی، آتش گرفته و شعله ور می شوند، در صورتی که پانل های ساندویچی نسوز اینگونه نیستند.

پنل ساندویچی نسوز تنها در تماس مستقیم با آتش، آتش می گیرد و با خاموش شدن آتش، خاموش شده و شعله ور نمی شود. از ساندویچ پنل نسوز می توان در قسمت های مختلف سازه مانند دیوار، سقف و… استفاده نمود. در این مقاله آریا پانل به بررسی بیشتر این نوع پانل و ویژگی‌های آن خواهیم پرداخت.

معرفی ساندویچ پانل نسوز

ساندویچ پانل نسوز را بشناسید
آشنایی با ساندویچ پانل نسوز یا ضدحریق

ساندویچ پانل نسوز یکی از مصالح ساختمانی کارآمد و پرکاربرد در پروژه‌های ساختمانی است، این محصول به ویژه در صنایع حساس به ایمنی آتش مانند صنایع نفت و گاز، کارخانه‌ها شیمیایی، بیمارستان‌ها و غیره به کار برده می‌شود. این پانل‌ها دارای ساختاری مقاوم به آتش و حرارت هستند.

این پانل‌ها دارای یک هسته نسوز هستند که اغلب از موادی مانند سیلیکات کلسیم، سیلیکات سدیم یا مواد شیمیایی خاص دیگر تشکیل شده‌اند. این مواد در بطن عایق وجود دارند و باعث بالا رفتن مقاومت پانل نسبت به حرارت و عدم انتقال آتش می‌شوند.

انواع ساندویچ پانل ضد حریق، شامل ساندویچ پانل نسوز و کندسوز می شود که تفاوت میان این پانل ها، تنها عایق میانی آنهاست. ساندویچ پانل دیواری و سقفی نسوز دارای عایق میانی پشم سنگ است، در حالی که عایق ساندویچ پانل های کندسوز از پلی یورتان می باشد. نوع پلی‌یورتان هستند. در مقاله ساندویچ پانل کندسوز به تفصیل در رابطه با آن صحبت کرده‌ایم.

ویژگی های ساندویچ پانل ضد حریق و نسوز

مزایای ساندویچ پانل های نسوز
مقاوت در برابر آتش مهم ترین مزیت ساندویچ پانل نسوز است

ساندویچ پانل های ضد حریق و نسوز علاوه بر مقاومت در برابر آتش، عایق صوتی بسیار خوبی نیز هستند و در برابر حرارت نیز مقاومت بالایی دارند. همچنین بسیار سبک بوده و در عین حال در برابر حوادث طبیعی مقاوم می باشند. مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند.

ویژگی های ساندویچ پانل های نسوز
نسوز یا ضدحریق بودن

پانل ساندویچی نسوز با محیط زیست سازگار بوده و به راحتی بازیافت می شود. برای ساخت آن می توان از ورق های گالوانیزه، آلوزینک و پلاسیتول استفاده نمود. پانل های نسوز در دو نوع ساندویچ پانل سقفی و دیواری تولید می شوند و انتخاب ابعاد و رنگ آن ها به سلیقه مشتری است. پس از خریداری نیز به راحتی نصب و اجرا خواهند شد.

مواد پشم سنگ در میان مواد معدنی به عنوان مواد غیر قابل احتراق طبقه‌بندی می‌شوند. پانل‌های پر شده از پشم سنگ بهترین عملکرد را در کاربردهای نما، سقف و دیوارهای پارتیشن داخلی برای مقاومت در برابر آتش دارند. مقاومت این پانل‌ها با توجه به نوع پشم سنگ، ضخامت و اتصالات بین ۳۰ تا ۱۲۰ دقیقه متغیر است.

کاربرد ساندویچ پانل نسوز پشم سنگ

ساندویچ پانل‌های پشم سنگ به عنوان دیوارهای خارجی و دیوارهای تقسیم‌کننده داخلی به صورت عمودی یا افقی بر روی سازه‌های تک یا چنددهانه‌ای قابل نصب هستند. این پانل‌ها به لطف اتصال پنهان می‌توانند ظاهری زیبا داشته باشند و علاوه بر عملکرد بالا، زیبایی را نیز به همراه دارند.

پشم سنگ می‌تواند با ورق‌های مختلفی ترکیب شده و به صورت ساندویچ پانل در سازه‌های مختلف استفاده شود. به‌عنوان مثال ورق آلومینیومی همراه با عایق به عنوان پانل‌های B-2 شناخته می‌شوند چرا که می‌توانند گسترش آتش را تا ۲ ساعت کنترل کنند و کاربرد آن بیشتر برای مقاصد مسکونی است.

6 تا از کاربردهای ساندویچ پانل های نسوز
6 مورد از کاربردهای پانل های نسوز (فوم پشم سنگ)
  • سردخانه ها و اتاق های یخچالی
  • سالن های صنعتی و تولیدی
  • درمانگاه های صحرایی و واحد های امدادی
  • ساختمان های اداری
  • سالن های ورزشی و استخرها
  • پوشش ویلا، خانه و کاروان ها
  • کمپ اسکان موقت

مشخصات فنی ساندویچ پانل نسوز

مشخصات ساندویچ پانل نسوز
ساندویچ پانل نسوز چه مشخصاتی دارد؟

ضخامت ساندویچ پانل های نسوز سقفی و دیواری ۴ ، ۵ ، ۶ ، ۸ ، ۱۰ ، ۱۲.۵ ، ۱۵ سانتیمتر است. پانل های نسوز در ابعاد مختلف بنا به درخواست مشتری تولید می شوند. ضخامت هسته آن می‌تواند بین ۴۰ تا ۱۰۰ میلی‌متر باشد و بسته به نیازهای حرارتی و ساختاری پروژه شما مشخص می‌شود.

پوشش ساندویچ پانل های ضد حریق از آلوزینک، پلاسیتول و گالوانیزه با ضخامت 0.5 و 0.7 است. برای مقاومت در برابر آتش، این پانل ها استاندارد های B1 و B2 را دارا هستند و از انتقال آتش جلوگیری می کنند. همچنین به هنگام آتش سوزی، شعله های آتش را منتقل نمی کنند و میزان سم تولید شده از کف ایزوفونیک در آن ها بسیار کم است. در برابر رشد گیاهان و قارچ ها نیز مقاوم بوده و ضریب هدایت حرارت پایینی دارند.

همین حالا برای سازه خودتان بهترین پوشش را سفارش دهید.

مزایای ساندویچ پانل ضد حریق

ساندویچ پانل های ضد حریق در سازه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و بهترین روش برای جلوگیری از شیوع آتش هستند. برخی از مزایای پنل های نسوز به شرح زیر است:

1- عایق حرارتی و صوتی

پنل های ساندویچی ضد حریق به دلیل جنس متریالی که دارند، در برابر حرارت مقاومت بالایی داشته و عایق صوتی نیز هستند. نه تنها نسبت به آتش مقاوم هستند؛ بلکه آلودگی صوتی نیز ایجاد نمی‌کنند. برای مثال ساندویچ پانل کلین روم یکی از نمونه‌های است که به وسیله پانل‌های نسوز ساخته می‌شود تا علاوه بر ایجاد محیطی تمیز و عاری از آلودگی، میزان صدا و حرارت داخلی را کنترل کند.

جهت آشنایی بیشتر با انواع عایق فوم ساندویچ پانل و عملکرد آنها، مقاله مرتبط با آن را در مجله آریا پانل مطالعه کنید.

2- اقتصادی و مقرون به صرفه

با توجه به مقاومتی که پانل های نسوز در برابر آتش و حرارت دارند، تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی نیز قرار نمی گیرند. به همین خاطر در هزینه های ساخت و ساز صرفه جویی می کنند، دوام و ماندگاری بالایی دارند و به عنوان یک راهکار پایدار در ساخت سازه‌ها شناخته می‌شوند.

3- ساخت سریع و نصب آسان

ساندویچ پنل های نسوز بر اساس درخواست مشتری و نقشه ساختمانی، به سرعت در مکان مورد نظر یا کارخانه ساخته می شوند. نصب و اجرای آن ها نیز بسیار آسان است، اما نیاز به تجربه و مهارت دارد. نصب ساندویچ پانل نسوز با دیگر پانل‌ها تفاوت زیادی ندارد و پس از نصب قاب‌های فلزی، ساندویچ پانل‌های ضدحریق را که به شکل مورد نظر قطعه بندی شده‌اند در سازه نصب می‌شوند. با آنکه نصب آسان و سریع انجام می‌شود؛ اما درزبندی و اتصالات باید دقیق انجام شود تا هیچ نقطه ضعفی در سیستم نصب پانل‌ها به وجود نیاید. در ادامه نکات مربوط به شیوه نصب را بیان خواهیم کرد.

4-طول عمر طولانی

پانل های نسوز بر اساس سیستم مدیریت کیفیت بین المللی، در دمای ثابت تولید می شوند. از همین رو کیفیت بالایی دارند و در صورت نگهداری صحیح، برای سال های طولانی پایدار می مانند.

5- مقاومت در برابر ضربه

برخی از ساندویچ پانل‌های نسوز طراحی شده توسط مجموعه آریا پانل دارای خصوصیات مقاومت در برابر ضربه بالا هستند. ساخت و طراحی آنها با توجه به نوع کاربرد در پروژه‌ها مشخص می‌شود

معایب انواع ساندویچ پانل نسوز

انواع ساندویچ پانل نسوز پشم سنگ در کنار مزایایی که دارند، دارای معایبی نیز هستند. از معایب این پانل ها می توان به چسبندگی پایین عایق میانی اشاره کرد.

عایق پشم سنگ به نسبت سایر عایق های ساندویچ پانل چسبندگی کمی دارد و ممکن است از ورق های فلزی جدا شود. همچنین به نسبت سایر پانل ها قیمت بیشتری نیز دارد.

نصب ساندویچ پانل سقفی و دیواری نسوز

ساندویچ پانل های دیواری و سقفی نسوز، بر روی سازه فولادی توسط افراد متخصص در گام های مشخص نصب می شوند. برای نصب و اجرای پانل ها از پیچ های واشردار استفاده می شود.

جهت درزگیری نیز از اسپری یا چسب سیلیکون، استفاده می شود. همچنین برای زیبایی بیشتر ساختمان و سازه، می توان از ورق فلاشینگ و آبرو نیز استفاده کرد.

آزمایش مقاومت ساندویچ پنل نسوز در برابر آتش سوزی

ساندویچ پنل نسوز تنها در تماس مستقیم با آتش دچار آسیب می شود و در هنگام آتش سوزی، یک لایه نیم سوز برای محافظت از خود تشکیل می دهد. به طوری که در دمای 1000 درجه سانتی گراد تنها 30 درصد از پانل دچار آسیب می شود.

به همین خاطر پانل ساندویچی ضد حریق، از گسترش آتش جلوگیری می کند و با خاموش شدن آتش بلافاصله خاموش می شود. ساندویچ پانل هایی که به هنگام آتش سوزی، دور از منبع آتش هستند نیز بدون تغییر شکل، باقی می مانند.

قیمت ساندویچ پانل ضد حریق

از آنجایی که ساندویچ پانل‌های ضدحریق مانند دیگر پانل‌ها مانند ساندویچ پانل سردخانه و کلین روم، از ورق‌های فلزی گوناگونی می‌توانند ساخته شوند، در نتیجه قیمت نهایی بر حسب نوع ورق مشخص می‌شود. هر چند ورق‌های پانل به‌تنهایی بر قیمت تاثیر نمی‌گذارند و کیفیت مواد، عایق و نوسانات بازار نیز از موارد تاثیر گذار بر قیمت پانل نسوز هستند.

بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع دقیق از قیمت ساندویچ پانل نسوز، نیاز است که با کارشناسان فروش آریا پانل در ارتباط باشید. کارشناسان کارخانه آریا پانل شما را برای انتخاب درست راهنمایی می کنند و متناسب با بودجه شما، بهترین پیشنهاد را می دهند.

ساندویچ پانل نسوز (ضد حریق) + مزایا و کاربرد

شما می توانید برای ساندویچ پانل از نوع نسوز و ضد حریق، با کارخانه آریا پانل به شماره تلفن 05136228800 تماس بگیرید. آریا پانل تولید کننده انواع ساندویچ پانل با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت است و سفارش ساندویچ پانل ضد حریق را در کمترین زمان ثبت می کند.

سوال‌های متداول

ساندویچ پانل نسوز چیست؟
یک محصول ایمن و پرکاربرد برای محافظت از سازه در برابر حرارت و آتش است.

کاربردهای ساندویچ پانل نسوز چیست؟

این نوع پانل‌ها در بخش‌های مختلفی ساختمانی از جمله کارخانه‌ها، نیروگاه و همچنین بخش‌های مسکونی قابل استفاده هستند.

آیا برای نصب ساندویچ پانل نیاز به حضور نصاب است؟

نصب ساندویچ پانل نسوز آسان است؛ اما اگر با شیوه‌های آن آشنا نیستید لازم است از تکنسین‌ها و افراد متخصص کمک بگیرید. اتصال پانل‌ها باید دقیق انجام شود تا در هنگام آتش‌سوزی سازه بیشترین مقاومت را داشته باشد.

ساندویچ پانل ضد نسوز (ضد حریق)
کلاس استاندارد  ساندویچ پانل b1,b2,a1,pir
ضخامت  ۴ الی ۲۵ سانتی‌متر و طول برحسب سفارش مشتری
کاربرد سردخانه‌ها، ویلاهای ۱ تا ۲ طبقه، نمازخانه، کانکس‌ها مراکز درمانی و باشگاه‌ها
ورق ساندویچ پانل ضدحریق سیلیکات کلسیم، بتن سبک یا روغن‌های معدنی، قابلیت مقاومت در برابر آتش سوزی
آریا پانل
آریا پانل

آریا پانل، بهترین تولیدکننده ساندویچ پنل های با کیفیت در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ساندویچ پانل آریا پانل بهترین نوع ساندویچ پنل ایران

برای مشاوره تخصصی و سفارش ساندویچ پانل های

سقفی | دیواری | سردخانه و …

با بزرگترین کارخانه ایران

👇تماس بگیرید.👇