مقایسه پانل ساندویچی با مصالح ساختمانی سنتی

مقایسه ساندویچ پانل با مصالح ساختمانی سنتی
آنچه در این مقاله می خوانید:

در دنیای امروز استفاده از مصالح ساختمانی نوین برای ساخت‌وساز ساختمان‌ها سبب راحتی در ساخت و اجرای ساختمان شده است. افرادی که قصد خرید مصالح دارند با مقایسه ساندویچ پانل با مصالح ساختمانی سنتی می‌توانند تصمیم بهتری داشته باشند. مصالح ساختمانی جدید به علت داشتن مزایا و ویژگی‌های بسیار جایگزین مناسبی برای مصالح ساختمانی سنتی شده‌اند. ساندویچ پانل یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی هستند که امروزه برای ساخت ساختمان‌های مدرن و صنعت ساخت‌وساز از آن استفاده می‌شود. چرا که مصالح ساختمانی سنتی در مقایسه با ساندویچ پانل دارای یک سری نقاط ضعف هستند که باعث می‌شود به صورت محدود از مصالح سنتی استفاده شود.

ویژگی های ساندویچ پانل

خوشبختانه در عصر اخیر با توجه به سرعت پیشرفت تکنولوژی، در بیشتر موارد محصولات جدیدتر و به‌روز‌تر از کارآمدی بیشتری برخوردار هستند. همچنین تناسب بیشتری با نیازهای جامعه داشته و مشکلات و عیب‌های محصولات قبلی در آن برطرف شده است. این مسئله در رابطه با مواد و مصالح ساختمانی هم نیز وجود دارد. سازه‌های پیش‌ساخته همچون ساندویچ پانل‌ها، ویژگی‌ها و مزایایی داشته که مواد و مصالح سنتی فاقد آن هستند.
ساندویچ پانل با توجه به ویژگی‌های ساختاری و استفاده از ورق‌های فلزی مانند آلومینیوم، آلوزینک و گالوانیزه مقاومت بسیار بالایی در برابر آتش‌سوزی، خوردگی و پوسیدگی دارند. ساندویچ پانل دارای دو نوع ساندویچ پانل سقفی و دیواری هستند.
ساندویچ پانل‌ها علاوه بر ساخت ساختمان‌ها در انواع سازه‌ها از جمله ساختمان‌های صنعتی، استادیوم‌ها، سالن‌های ورزشی، مراکز فروشگاهی، صنایع نظامی و دفاعی، آزمایشگاه‌ها و اتاق‌های تمیز و سردخانه‌ها مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع تفاوت های ساندویچ پانل با مصالح ساختمانی سنتی

افرادی که علاقه‌مند به ساخت سازه با مصالح ساختمانی سنتی هستند و از مزایای انواع سازه‌های پیش ساخته نوین مانند ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری اطلاع ندارند، بهتر است تا به مقایسه ساندویچ پانل با مصالح ساختمانی سنتی بپردازند و با ویژگی‌های این محصول بیشتر آشنا باشند:

1- کاهش وزن (بار مرده) ساختمان با ساندویچ پانل

کاهش وزن یکی از تفاوت‌های ساندویچ پانل‌ها نسبت به مصالح سنتی به شمار می‌آید؛ بدین شکل که یک دیوار آجری به ضخامت ۳۵ سانتی‌متر در مقایسه با یک سازه پیش ساخته دیواری با فوم پلی اورتان به ضخامت ۴ الی ۵ سانتی متر یکسان است.
سازه‌های پیش‌ساخته به دلیل سبکی باعث کاهش وزن کلی ساختمان می‌شوند؛ داشتن همین ویژگی سبب سبک‌سازی فونداسیون شده که به دنبال آن کاهش خسارات ناشی از زلزله و کاهش هزینه‌های زیرسازی را به همراه دارد. برای مثال یک دیوار پیش‌ساخته در مقایسه با یک دیوار آجری یا سیمانی تا ۵۰ برابر سبک‌تر خواهد بود. این در حالی است که مصالح سنتی وزن زیادتری داشته و سبب افزایش بار مرده ساختمان می‌شوند.

2- مقاومت بیشتر ساندویچ پانل در برابر زلزله

امروزه در ساخت ساختمان‌ها رعایت کردن مباحث بهینه‌سازی انرژی و المان‌های مقاومت در برابر زلزله و آتش‌سوزی امری بسیار ضروری شمرده می‌شود. از همین‌رو در ساخت سازه‌های پیش‌ساخته این نکات رعایت شده است. در صورتی که مصالح سنتی مقاومت کافی در برابر زلزله را نداشته و باعث اتلاف انرژی، سرما و گرما می‌شوند. همچنین برای عایق‌کاری این سازه‌های سنتی باید هزینه‌ای مازاد را پرداخت کرد؛ مصالح سنتی عایق ضعیفی در برابر تبادل گرمایی هستند.

3- حمل و نقل آسان ساندویچ پانل نسبت به مصالح ساختمانی

در مقایسه ساندویچ پانل با مصالح ساختمانی سنتی باید گفت که ساندویچ پانل‌ها حمل‌ونقل آسانی دارند. همچنین اجرا و نصب آن‌ها راحت‌تر و سریع‌تر صورت می‌پذیرد. علاوه بر این سوار کردن آن‌ها بر روی اسکلت ساختمان بدون کنده‌کاری و تخریب است. همچنین در استفاده از مصالح پیش ساخته برعکس مصالح سنتی تولید ضایعات و نخاله وجود ندارد.

همین حالا برای سازه خودتان بهترین پوشش را سفارش دهید.

4- کاهش زمان ساخت و تکمیل پروژه ها با ساندویچ پانل

کاهش زمان ساخت و تکمیل پروژه‌ها یکی دیگر از ویژگی‌های مهم و قابل توجه ساندویچ پانل‌ها محسوب می‌شود. ساندویچ پانل‌ها سرعت زمان ساخت یک سازه را کم کرده و باعث آرامش خیال و راحتی افراد خواهند شد. این در حالی است که اگر شما بخواهید همان سازه را با مصالح سنتی بسازید به طور قطع به ۳ تا ۴ برابر زمان برای این کار نیاز خواهید داشت.

5- مقاومت بیشتر ساندویچ پانل در برابر خوردگی

یکی دیگر از عوامل برتری ساندویچ پانل بر مصالح سنتی مقاومت آن‌ها در برابر خوردگی است. ساندویچ پانل‌ها برخلاف دیواره‌های متداول بتنی در برابر رطوبت هوا و شرایط خورنده محیطی دچار آسیب‌های ناشی از خوردگی نمی‌شوند. این موضوع موجب به حداقل رسیدن هزینه‌های تعمیر و نگهداری خواهد شد. بر همین اساس در صورتی‌که سقف شما ساخته شده از ساندویچ پانل سقفی باشد و نیاز به تعمیر پیدا کند به سادگی می‌توان آن را با انواع سالم و نو جایگزین کرد.

6- وجود عایق صوت و حرارت در ساندویچ پانل

عایق صوت و حرارت و استفاده از آن‌ها در ساخت‌وسازها تحولی شگرف را رقم زده است؛ سادویچ پانل‌ها این ویژگی را دارا هستند. انواع ساندویچ پنل با داشتن هسته‌ای از جنس فوم عایق مانع اتلاف انرژی می‌شوند. به کاربردن مدل‌های پیش ساخته و وجود ساندویچ پانل پلی یورتان، پلی استایرن یا انواع پشم سنگ از اتلاف دما، انرژی و نفوذ صدا، سرما و گرما به داخل سازه جلوگیری به عمل می‌آورد.
این در حالی است که در استفاده از مصالح سنتی برای عایق‌کاری و جلوگیری از هدررفت انرژی از لایه‌های مختلف پشم شیشه و عایق‌های صوتی و حرارتی استفاده می‌شود.

7- پایین بودن قیمت تمام شده ساندویچ پانل به نسبت مصالح سنتی

پروژه‌هایی که با ساندویچ پانل ساخته می‌شوند با وجود سرعت بالای حمل و نصب آسان نسبت به مصالح سنتی قیمت تمام شده کمتری دارند. این مصالح جدید هزینه‌های ساخت را از ۳۰ تا ۵۰ درصد بسته به نوع ساندویچ پانل کاهش می‌دهند. دلیل آن هم این است که در ساخت‌وساز سنتی از مصالح مختلف و ترکیب آن‌ها استفاده می‌شود؛ اما ساندویچ پانل‌ها مصالح آماده‌ای هستند و نیاز به ترکیب با مواد و مصالح دیگر ندارند. علاوه بر این در ساندویچ پانل‌ هزینه تعمیر و نگهداری پایین‌تر است.

8- قابلیت بازیافت بودن ساندویچ پانل ها

قابلیت بازیافت نیز ویژگی دیگری است که باعث برتری ساندویچ پانل بر مصالح سنتی می‌شود. از پانل‌ها می‌توان به صورت مجدد در صنعت استفاده کرد. با توجه به مناسب بودن قیمت ساندویچ پانل این امر خود از لحاظ صرف هزینه بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

8 تفاوت پانل ساندویچی با مصالح ساختمانی سنتی

افراد با مقایسه ساندویچ پانل با مصالح ساختمانی سنتی متوجه خواهند شد که هر نوع سازه یا مصالحی نقاط قوت و ضعفی نیز دارد. اما مزایا و فواید ساندویچ پانل‌ها به عنوان مصالح نوین در مقایسه با مصالح سنتی بسیار بیشتر است. بر همین اساس استفاده از این سازه‌ها امری بدیهی و درست خواهد بود. افراد با کمک ساندویچ پانل می‌توانند با جلوگیری از هزینه‌های اضافی، یک سازه عالی با طول عمر بسیار بالا را در کمترین زمان ممکن بسازند.

جهت اطلاعات بیشتر و تماس با مشاوران کارخانه صنعتی آریا پانل با شماره 05136228800 در ارتباط باشید.

تفاوت اصلی  وزن کم ساندویچ پانل، مقاومت بیشتر، حمل و نقل راحت تر، سرعت بالا در نصب، کاهش هزینه ها، استحکام بالا، سازگار با محیط زیست، ضد حریق، طول عمر بالا

 

آریا پانل
آریا پانل

آریا پانل، بهترین تولیدکننده ساندویچ پنل های با کیفیت در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ساندویچ پانل آریا پانل بهترین نوع ساندویچ پنل ایران

برای مشاوره تخصصی و سفارش ساندویچ پانل های

سقفی | دیواری | سردخانه و …

با بزرگترین کارخانه ایران

👇تماس بگیرید.👇