ساندویچ پانل استیل

ساندویچ پانل استیل
آنچه در این مقاله می خوانید:

در این مقاله قصد داریم ساندویچ پانل استیل را معرفی کنیم و با کاربرد آن در صنعت آشنا شویم. استفاده از ساندویچ پانل استیلی به دلیل مزایایی که دارد، روز‌به‌روز مهم‌تر و فراگیرتر می‌شود بنابراین لازم می‌دانیم تا مطلبی درباره این پانل ارائه دهیم؛ اگر شما به نوعی با کار ساخت و ساز در ارتباط باشید این نوشته می‌تواند در انتخاب مصالح ساختمانی کمک و راهنمای خوبی برایتان باشد. پس تا انتها این مقاله در خصوص ساندویچ پانل استیل – سفارش و خرید پانل هایی استیل همراهی باشید.

ساندویچ پانل استیل چیست؟
آَشنایی با ساندویچ پانل استیل

ساندویچ پانل استیل چیست؟

ساندویچ پانل استیل و کاربرد آن
نمونه ای از ساندویچ پانل استیل

اگر بخواهیم در یک کلام بگوییم ساندویچ پانل‌های استیلی جایگزینی مناسب برای مصالحی چون آجر و سیمان هستند. ساندویچ پانل استیل علاوه بر این که دارای استاندارد خاصی است ویژگی‌ها و مزایایی فوق‌العاده‌ای نیز دارد.
ساندویچ پانل استیل نسبت به کامپوزیت مقاوم‌تر و مستحکم‌تر است. همچنین ساختار سبک‌تری داشته و متریال به کار رفته برای ساخت آن مطمئن هستند. ساختار ساندویچ پانل استیل سه لایه‌ای است که در قسمت درونی، هسته‌ای با چگالی کم قرار دارد و یک لایه نازک پوسته در اطراف آن کشیده شده است. لایه هسته‌ای و پوسته‌ای از جنس آلوزینک یا گالوانیزه‌ای خواهد بود؛ البته جنس‌های دیگری مانند فلز آلومینیوم در ساخت ساندویچ پانل مرسوم هستند اما ساندویچ پانل استیل رویه ساخت و تولید متمایزی دارد. همچنین عایق یا همان فوم شکل نرم و منعطفی دارد که باعث می‌شود پانل خاصیت ضد صوت و ضد رطوبت به خود بگیرد.

استحکام ساندویچ پانل استیل
مزایا رقابتی پانل استیل نسبت به کامپوزیت

استعلام قیمت انواع ساندویچ پانل ها | 36228800-051

ویژگی‌های پانل استیل

مزایا ساندویچ پانل استیل
تصویری از ساندویچ پانل استیل

ساندویچ پانل های استیلی از ویژگی‌های قابل توجهی برخوردار هستند که باعث می‌شوند بسیاری از سازندگان ساختمان و سازه در بین سایر پانل‌ها این جنس را انتخاب کنند. در ادامه خواهیم گفت که این ویژگی‌ها کدام‌ها هستند.
ساندویچ پانل های استیلی وزن به نسبت کمی دارند و سبک هستند. بنابراین حمل و نقل آن‌ها راحت است. به سادگی مابین طبقات جابه‌جا می‌شوند که این موضوع به سرعت حمل هم کمک می‌کند. جالب است بدانید که وزن سبک ساندویچ پانل استیل به ویژگی‌های دیگری چون ضد ارتعاش و ضد زلزله منجر می‌شود.

وزن ساندویچ پانل استیل
توضیحات مهم درباره وزن پانل استیل

این پانل‌ها از طرفی عایق سرما و گرما هستند و در برابر خوردگی نیز مقاوم می‌کنند. از دیگر خاصیت‌های ساندویچ پانل استیلی می‌توان به مقاومت آن در برابر اکسیداسیون اشاره کرد. اگر این ویژگی وجود نداشته باشد استیل به سرعت دچار زنگ‌زدگی شده و پس از گذشت زمان ساختار پانل فرو خواهد ریخت. وجود این مولفه در ساندویچ پانل های استیلی یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های کار با آن‌ها است. در کنار تاثیر مستقیم، ویژگی‌هاي ديگري نيز به وجود مي‌آيند؛ به دلیل ضد زنگ بودن استفاده از پانل استیلی به جای سیمان و آجر مناسب‌تر خواهد بود.
در ساختار ساندویچ پانل های استیلی از 10 تا 30 درصد کروم استفاده شده است؛ این موضوع به بالا رفتن خاصیت ضد خراشیدگی و ضد خوردگی پانل کمک می‌کند. همچنین پانل استیل در برابر فشار و ضربه مقاوم است که این مورد را هم می‌توان به نوعی مدیون ترکیب کروم و دیگر فلزات با آهن خالص دانست.
ساندویچ پانل استیل از نظر خاصیت گرمایش و الکتریکی در مقایسه با کربن بهتر عمل می‌کند؛ یعنی به دلیل نداشتن خواص مغناطیسی به راحتی شکل می‌پذیرد. اگر فلزی خاصیت مغناطیسی داشته باشد ساختار آن به مرور زمان ضعیف و ناپایدار خواهد شد که این مورد در استیل دیده نمی‌شود؛ در واقع می‌توان روی ماندگاری و طول عمر ساندویچ پانل استیلی حساب باز کرد.

پانل استیل
طول عمر بالا پانل استیل

ویژگی‌های مثبت زیادی در این پانل‌ها دیده می‌شود که از دیگر موارد باید به سادگی مونتاژ و دمونتاژ شدن‌شان اشاره کنیم. وجود تنوع ساخت و رنگ‌های گوناگون هم به نوعی مزیت به شمار می‌رود چرا که اگر ساندویچ پانل استیل در نمای ساختمان به کار گرفته شود وجهه و ظاهر کار اهمیت پیدا خواهد کرد. به دلیل وجود این همه ویژگی‌ها و مزیت است که کار با ساندویچ پانل از محبوبیت بالایی برخوردار است اما این طور نیست که بدون عیب باشد؛ در ادامه به ایرادات و نواقص کار با پانل استیلی نیز اشاره می‌کنیم.

معایب کار با ساندویچ پانل استیل

معایب کار با ساندویچ پانل استیل
نمونه ای از پانل استیل

در حقیقت اساسی‌ترین ایرادات و نواقص کار با ساندویچ پانل استیلی دو مورد بیشتر نیستند؛ اول این که گاهی پیش می‌آید که پس از نصب اجزای ساندویچی شکل جدا می‌شوند. بیش‌تر این اتفاق هنگامی رخ می‌دهد که در داخل و خارج ساختمان تفاوت دمایی زیادی وجود داشته باشد. مورد دوم نیز به یک مونتاژ خاص اشاره دارد؛ شاید بتوانیم به عنوان ایراد بعدی به مونتاژ نوع پشم شیشه آن نسبت به نوع استیل اشاره کنیم که ترکیبی ناپایدار شناخته می‌شود.

انواع ساندویچ پانل استیل

در بازار ایران با انواعی از ساندویچ پانل های استیلی رو‌به‌رو هستیم. از نظر کاربرد دو نوع ساندویچ پانل استیل سقفی و دیواری تولید می‌شوند که البته هر کدام نیز طبقه‌بندی‌های جزئی‌تری دارند. نکته‌ای که اهمیت دارد این است که شما باید با توجه به نیاز خود متریال مناسب تهیه کنید.
بیشتر ساندویچ پانل‌های استیلی در جاهایی نصب می‌گردند که افزون بر استحکام، متریال سبک‌وزن ترجیح داده می‌شود. البته از نظر مهندسی باید به زیرسازی سازه‌ها و سقف مکان‌هایی که از این مصالح استفاده می‌کنند توجه کرد تا استحکام آن تضمین شود.
در ادامه به این دو نوع ساندویچ پانل استیل خواهیم پرداخت و درباره تفاوت‌ها و ویژگی‌های هر یک خواهیم گفت.

ساندویچ پانل استیل دیواری

این پانل ساندویچی دیواری از جنس استیل عایق‌هایی دو لایه هستند که بیشتر به منظور پوشش طاقچه یا دیوار به کار می‌روند. به دلیل عایق بودن استحکام خوبی دارند هر چند دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. اغلب از دو ورقه فلزی گالوانیزه از جنس استیل و پلی اورتان ساخته می‌شوند، سختی به نسبت کم‌تری دارند، از نظر ضخامت بین 4 تا 20 سانتی‌متر بوده و در دیوارهای پارتیشن، سقف‌ها و دیگر جداکننده‌ها کاربرد دارند. بیشترین کاربرد این مصالح در ساختمان‌های تجاری، صنعتی، اداری، ورزشی، عمومی و کشاورزی است.
به طور معمول ورق و عایق ساندویچ پانل استیلی دیواری در انواع زیر تولید می‌شوند:

  • ساندویچ پانل های استیلی دارای سیستم چفت و بست استاندارد PIR و فوم Polyisocyanurate
  • ساندویچ پانل های استیلی دارای سیستم اتصال‌دهنده استاندارد پشم معدنی MiWo یا کف پلی یورتان PUR
  • ساندویچ پانل های استیلی دارای سیستم چفت و بست پنهان با فوم پلی ایزوسیانورات PIR یا کف پلی اورتان PUR

ساندویچ پانل استیل سقفی

این نوع از ساندویچ پانل‌های استیلی بیشتر در ساخت سقف اتاق‌های ساختمانی به کار می‌روند. در لایه‌های میانی بیشتر از عایق صوتی حرارتی پلی یورتان و در لایه‌های بیرونی از آلوزینک و ورقه‌های گالوانیزه استفاده می‌شود. به همین دلیل برای مواد ضد حریق به اندازه کافی مناسب هستند و استحکام لازم را دارند. بیشتر در اتاق‌های حیاطی کوچک و سقف‌های دارای شیب کوتاه در تفرجگاه‌ها و منازل مورد استفاده قرار می‌گیرند.
ساندویچ پانل استیل سقف در بازسازی سازه‌های تجاری و حتی مسکونی، پیشرفت و راه‌اندازی پروژه را سرعت می‌بخشد، نصب مناسبی دارند و به دلیل ساختار چندلایه خودشان یک سیستم کامل به شمار می‌روند.
در قسمت بیرونی اسکیت‌هایی به ارتفاع ۴۰ میلی‌متر طراحی می‌شود تا علاوه بر تقویت سفتی و سختی مواد دیگر برای ساماندهی مسیر آب فاضلاب نیز کاربرد داشته باشد. این ساختار سه لایه در قسمت خارجی با موادی سخت مثل صفحات استیل محافظت می‌شود. گاهی در یک سمت از ورق فولادی ضد زنگ و تخته‌های OSB که ضد آب است، بهره‌گیری می‌شود.
این پانل‌ها معمولا از متریالی مثل فایبرگلاس، فیبر بازالت، پلی‌استایرن منبسط‌ شده و کف پلی‌یورتان ساخته می‌شوند. فوم پلی‌یورتان و پلی‌استایرن نقش عایق را دارند تا از نفوذ رطوبت و آب جلوگیری کنند.
ساندویچ پانل استیلی سقف در ساختمان‌هایی که سقف‌هایی با زاویه شیب متوسط و کم دارند یا سطح خارجی آن‌ها ذوزنقه‌ای‌شکل است مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر در ساخت ساندویچ پانل استیل از پروفیل مناسب استفاده شود خاصیت‌های آن تا حد زیادی بهبود می‌یابد؛ مثلا به اندازه کافی نسبت به نفوذ قطرات آب، بخار هوا و باران مقاومت نشان خواهند داد.
ساندویچ پانل سقفی یک پوشش مناسب برای ساختمان‌های تولیدی، انبارها، مراکز خرید و حتی ساختمان‌های کشاورزی به حساب می‌آید. به طور معمول پوشش ساندویچ پانل‌های استیلی در انواع زیر تولید می‌شوند:

  • ساندویچ پانل سقفی PIR با فوم پلی ایزوسیانورات
  • ساندویچ پانل سقفی با فوم پلی یورتان PUR
  • ساندویچ پانل سقفی با پشم معدنی MiWo

عایق‌های پانل استیل

یکی از کاربردی‌ترین انواع عایق‌های ساندویچ پانل استیل، عایق پشم شیشه است که از عایق سبک پشم فایبرگلاس ساخته شده است. البته مدل عایق پشم معدنی نیز بسیار پرفروش است زیرا در برابر آلودگی‌های صوتی مقاومت خوبی دارد و حتی خاصیت ضد حریق دارد. از دیگر مدل‌ها می‌توانیم به ساندویچ پانل فوم متراکم، پلی‌یورتان و پلی‌استایرن اشاره کنیم.
عایق پلی‌یورتان یکی از عایق‌های بسیار سبک است که کار حذف انتقال انرژی و درز آن به بیرون از ساختمان را به خوبی انجام می‌دهد. به طور عکس هیچ عامل مزاحمی چون سرما یا گرما از دمای محیط بیرون به داخل ساختمان وارد نمی‌شود. با وجود عایق پلی‌یورتان یا پلی‌اورتان می‌توان از صرفه‌جویی در انرژی اطمینان حاصل کرد.
پلی‌استایرن به عنوان یکی دیگر از گزینه‌های به کار رفته در ساندویچ پانل استیل مطرح می‌شود. پلی‌استایرن با نام دیگر یونولیت معروفیت بیشتری دارد. این عایق قادر است تا از عبور رطوبت و حرارت جلوگیری کرده و در راستای ذخیره انرژی گامی مثبت بردارد.

کاربردهای ساندویچ پانل‌های استیلی

همان طور که گفته شد ساندویچ پانل استیل در موارد زیادی به کار می‌رود؛ برای مثال ویلاها و ساختمان‌های از پیش‌ ساخته، منازل مسکونی، روکش‌های سقفی و دیواری، غرفه‌های مخصوص نگهبانی، جایگاه‌های سوخت، انبار و سردخانه‌های مواد غذایی، واحدهای صنعتی، نیمه‌صنعتی و گلخانه‌ها از این متریال می‌توانند ساخته شوند.
یکی از موارد استفاده نیز ساختمان سردخانه است. در حقیقت، ساندویچ پانل های استیلی برای ساختن سردخانه‌ها و فریزرها گزینه‌ای ایده‌آل به شمار می‌روند. به همین علت یکی از گسترده‌ترین کاربردهای آن‌ها در صنایع کشاورزی و غذایی است. در ساختمان آن‌ها افزون بر فولاد، از هسته‌ای با کف PUR یا PIR استفاده می‌کنند تا به عنوان یک عایق حرارتی ظاهر شود.
پانل های استیلی از نظر بهداشتی نیز گزینه بسیار مناسبی هستند و به خوبی و راحت شسته و تمیز می‌شوند. در فریزرها و سردخانه‌ها هم می‌توانید با قفل فنی مناسب مانع از ورود و خروج گرما شوید.
همین مزایا پانل استیل را به یک محصول ایده‌آل تبدیل کرده‌اند و باعث شده‌اند تا کاربرد این نوع از پانل این قدر فراگیر و وسیع شود؛ استفاده در انبارها و سوله‌های غذا، سالن‌ها و تاسیسات و همچنین تاسیسات کشاورزی تنها بخشی از کاربردهای گسترده ساندویچ پانل استیل هستند.

زیرسازی ساندویچ پانل استیل

در این بخش به آموزش و توضیح شیوه اجرا و زیرسازی ساندویچ پانل استیل خواهیم پرداخت.
پیش از نصب نوع دیواری لازم است تا پروفیل‌هایی با سایز مناسب انتخاب کنیم؛ معمولا بهترین‌ سایز مورد استفاده در این زمینه 90 در 90 یا سایز 80 در 80 است. پس از آهن‌کشی، پنل‌ها را در فاصله‌های افقی یک متر و نیمی آن هم به شکل دور تا دور سوله، روی آهن‌کشی‌ها پرچ کنید.
در نوع سقفی باید با توجه به سازه سقفی و تکیه گاه‌های مهم، فاصله را مد نظر قرار داده و زیرسازی را انجام دهید. اگر فکر می‌کنید در این زمینه تبحر کافی را ندارید پیشنهاد می‌کنیم از یک کارشناس کمک بگیرید در غیر این صورت مراحل باقی‌مانده را پیگیری کنید.
در ادامه کار پانل‌ها را روی پرلین‌های موجود در سقف بگذارید. به ازای هر متر مربع ساندویچ پانل استیل از یک عدد پیچ سر مته‌ای با جنس آهن گالوانیزه هم استفاده کنید؛ این جنس در برابر عوامل خورنده و ساینده مقاومت بالایی دارد.
در هنگام نصب باید به تکیه‌گاه‌ها، فواصل بین ستون‌ها و پانل‌ها و موقعیت‌های ذوزنقه‌ای برای بستن پیچ‌ها خیلی دقت کرد. همچنین ارتفاع پانل، شدت وزش باد، عرض نهایی و پرتی پانل را نیز مورد بررسی قرار دهید. نکته مهم دیگر مربوط به درزبندی و جهت پانل است که معمولا با کمک آبروفلاشینگ‌ها (Gutter & Flashing) دقت، ظرافت و توجه به زیبایی سازه انجام‌پذیر خواهد بود.
نکته آخر هم این که چسب مخصوص کراپ 225 را به کار بگیرید تا در نهایت با چفت شدن بخش نر و ماده پنل‌ها آب‌بندی به خوبی انجام شود.

ساندویچ پانل استیل – سفارش و خرید پانل هایی استیل

در این مقاله به معرفی ساندویچ پانل از نوع استیل پرداختیم و از ویژگی‌ها و مزایای خوبی چون سبک‌وزنی، قیمت مناسب و عایق بودن از نظر گرمایی و ضد حریق بودن آن صحبت کردیم. به معرفی ساختار ساندویچ پانل استیل و انواع آن اشاره کردیم و در نهایت به کاربردها پرداختیم.

جهت اطلاعات بیشتر و تماس با مشاوران کارخانه صنعتی آریا پانل با شماره 05136228800 در ارتباط باشید.

مزایا مقاوم در مقابل آتش و طوفان، جذب انرژی، ظرفیت باربری بالا، وزن بالا و مقاوم در برابر اکسیداسیون
ابعاد پانل استیل ضخامت ۵ تا ۱۵ سانتی متر، عرض ۱۰۰ تا ۱۵۰ و طول ۲۷۰ تا ۳۰۰ سانتی متر
معایب در شرایطی که اختلاف دما داخل و بیرون بسیار زیاد است دچار ورآمدگی ورق و ایجاد فاصله بین فوم و ورق استیل می‌شود.
جنس ورق استیل استنلس استیل آستنیتی به ویژه ورق استیل ۳۰۴ و ۳۱۶
آریا پانل
آریا پانل

آریا پانل، بهترین تولیدکننده ساندویچ پنل های با کیفیت در ایران

پانل سقفی شادولاین 5 گام ایتالیا

ساندویچ پانل شادولاین 5 گام ایتالیا سقفی

پانل سقفی شادولاین 5 گام نروژ

ساندویچ پانل شادولاین 5 گام نروژ سقفی

ساندویچ پانل سقفی 8 سانتی متر PUR آلومینیوم

ساندویچ پانل 8 سانتی متر PUR آلومینیوم سقفی

ساندویچ پانل سقفی 8 سانتی متر PIR گالوانیزه

ساندویچ پانل 8 سانتی متر PIR گالوانیزه سقفی

ساندویچ پانل سقفی 6 سانتی متر پلی اورتان آلوزینک

ساندویچ پانل 6 سانتی متر پلی اورتان آلوزینک سقفی

ساندویچ پانل سقفی 5 سانتی متر PIR آلوزینک

ساندویچ پانل 5 سانتی متر PIR آلوزینک سقفی

ساندویچ پانل سقفی 4 سانتی متر PIR آلوزینک

ساندویچ پانل 4 سانتی متر PIR آلوزینک سقفی

پانل سقفی شادولاین 5 گام آلمان

ساندویچ پانل شادولاین 5 گام آلمان سقفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ساندویچ پانل آریا پانل بهترین نوع ساندویچ پنل ایران

برای مشاوره تخصصی و سفارش ساندویچ پانل های

سقفی | دیواری | سردخانه و …

با بزرگترین کارخانه ایران

👇تماس بگیرید.👇