مزایا و معایب استفاده از پانل ساندویچی

مزایا و معایب استفاده از ساندویچ پانل
آنچه در این مقاله می خوانید:

ساندویچ پانل‌ها جزو مصالحی نوین هستند که در دو نوع ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری به تولید می‌رسند. دانستن مزایا و معایب استفاده از ساندویچ پانل به شما کمک می‌کند که تصمیم بهتری در مورد استفاده از آن داشته باشید. بسیاری از معماران و مهندسان برای پوشش‌دهی سازه‌های خود از این مصالح پیش‌ساخته بهره می‌گیرند. ساندویچ پانل توانسته جایگزین مناسبی برای مصالح سنتی‌‌تر در صنعت ساختمان‌‌سازی شود و جایگاه خود را در صنعت ساخت‌وساز باز کند. با این وجود ساندویچ پانل مانند هر یک از مصالح ساختمانی دارای مزایا و معایبی است.

مزایای ساندویچ پانل

مزایا و معایب استفاده از ساندویچ پانل

استفاده از ساندویچ پانل به عنوان یکی از پیشرفته ترین مصالح پیش ساخته ساختمانی دارای مزایای متفاوتی است:

1- داشتن وزن سبک

امروزه سبک بودن سازه‌ها از مهم‌ترین اهداف معماری و ساختمان‌سازی است. وجود وزن بسیار سبک اولین و مهم‌ترین مزیت ساندویچ پانل در مقایسه با مصالح سنتی به شمار می‌آید. در تولید ساندویچ پانل‌ها از مواد و ترکیبات بسیار سبکی استفاده شده و به همین دلیل این مصالح مدرن در نهایت سازه‌ای سبک‌تر به نسبت سنتی ارائه می‌کنند؛ به طوری که یک دیوار ساخته شده از ساندویچ پانل نسبت به دیوارهای سنتی ساخته شده با آجر و سیمان تا ۵۰ برابر سبک‌تر است.

2- وجود ایمنی بالا

ساندویچ پانل‌ها به نسبت مصالح سنتی، از ایمنی بیشتری در سازه برخوردار هستند. به همین جهت در مناطق زلزله‌خیز و پرخطر، زمان حریق و عوامل محیطی چون طوفان این سازه‌ها به دلیل سبکی ایمنی مناسبی دارند. همچنین ساندویچ پانل‌ها در مقابل مواد شیمیایی و حرارت نیز عایق خوبی محسوب می‌شوند.

3- استحکام و دوام بالا

مقاومت بالا ساندویچ پانل ها

ساندویچ پانل‌ها هرچند که سبک هستند ولی به خوبی در مقابل فشار مقاومت دارند. این موضوع در مورد ساخت دیوار و سقف با ساندویچ پانل از اهمیت بالایی برخوردار است. بر همین اساس در مناطق زلزله‌خیز و پر خطر استفاده از این محصول می‌تواند ایمنی ساختمان را به خوبی تأمین کند.

4- نصب سریع و آسان

نصب سریع و راحت یکی از عمده ترین دلایل انتخاب ساندویچ پانل‌ها به عنوان مصالح کاربردی در مقایسه با مصالح سنتی است. با توجه به این موضوع پروژه‌های ساختمانی در مدت زمان کمتر و با صرف انرژی و هزینه‌های کمتری ساخته می‌شوند. البته نصب ساندویچ پانل باید توسط متخصصین با تجربه و مهارت کافی انجام شود.

5- مقاومت بالا در برابر خوردگی

مقاومت بالا در برابر خوردگی یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای ساندویچ پانل به شمار می‌آید. متاسفانه دیوارهای بتنی و آجری در برابر عواملی چون رطوبت هوا، نفوذ آب و مواد شیمیایی دچار خوردگی می‌شوند. این در حالی است که در ساندویچ پانل‌ها چنین شرایطی هرگز ایجاد نمی‌شود. حتی پانل‌ها در مقایسه با پارتیشن‌های چوبی در رطوبت بالا عمر بیشتری دارند.

6- سازگاری با محیط زیست

امروزه دغدغه‌های محیط زیست بسیار زیاد شده است. ساندویچ پانل با توجه به شکل ساختاری، شرایط تعمیر و نگهداری که دارد یکی از مصالح کاملا سازگار با محیط زیست به حساب می‌آید. ساندویچ پانل‌ها که برای انواع شرایط آب‌وهوایی به کار می‌روند قابلیت بازیافت دارد و با اندکی تعمیرات و گاهی حتی بدون نیاز به آن در مکان‌های دیگر قابل استفاده است.

7- ضد حریق بودن

مزایا ساندویچ پانل نسوز

ساندویچ پانل‌ها از خاصیت عایق بودن برخوردار هستند. در کنار ضریب انتقال حرارت، ساندویچ پانل یک عایق ضد حریق مورد اطمینان به حساب می‌آید. بر همین اساس استفاده از ساندویچ پانل در سازه‌ها می‌تواند خطر آتش‌سوزی و خسارات ناشی از آن را به خوبی مرتفع کند.

8- صرفه جویی در هزینه و انرژی

خاصیت عایق بودن ساندویچ پانل‌ها باعث شده که این محصول مدرن در برابر حرارت، صدا و رطوبت عایق مناسبی باشند. به این ترتیب می‌توان خیلی راحت در مصرف انرژی صرفه‌جویی کرد، همچنین به دلیل داشتن شرایط نگهداری آسان در طولانی مدت استفاده از آن با صرف هزینه کمتری صورت می‌پذیرد.

9- استریل و بهداشتی بودن

طراحی ساندویچ پانل‌ها به گونه‌ای است که اتصال آن‌ها به هم، بدون نیاز به واسطه انجام می‌گیرد. همچنین برآمدگی و فرو رفتگی‌های دارند که هنگام نصب به خوبی در هم چفت شده و همپوشانی مناسبی ایجاد می‌کنند. بر همین اساس ضمن استحکام بیشتر، راه نفوذ هر نوع آلاینده‌ای به داخل سازه بسته می‌شود. علاوه براین ساندویچ پانل قابلیت شستشو و گندزدایی نیز داشته و در صورت نیاز می‌توان شرایط بهداشتی و استریل را به خوبی در مورد این سازه‌ها اجرا کرد.

استعلام قیمت انواع ساندویچ پانل ها | 36228800-051

معایب ساندویچ پانل

ساندویچ پانل در کنار داشتن مزایای بسیار، معایبی را هم به همراه دارد:

  • ساندویچ پانل‌هایی که در تولید آن‌ها از پشم معدنی به عنوان عایق استفاده می‌شود، ضریب انتقال حرارت بالاتری دارند.
  • ساندویچ پانل‌های PUR/PIR به‌ علت آنکه سبب می‌‌شوند که دمای هوا در بیرون و درون ساختمان متفاوت باشد، ممکن است بعد از نصب، ورق فلزی از فوم جدا شود.
  • ساندویچ پانل در مقایسه با مصالح سنتی به علت اشغال حجم بیشتر هزینه حمل بالاتری دارد.
  • نصب و اجرای سازه ساندویچ پانل یک کار تخصصی بوده و نیازمند مهارت بالایی است. بنابراین نصب این محصولات هزینه بالایی دارد.

مزایا و معایب استفاده از پانل ساندویچی | جامع

ساندویچ پانل‌ها محصولات کاربردی هستند که طی سال‌های اخیر به خوبی جایگاه خود را در عرصه ساخت‌وساز پیدا کرده‌اند. شناخت مزایا و معایب استفاده از ساندویچ پانل کمک بسیاری به افراد در انتخاب ساندویچ پانل با توجه به نوع کاربری می‌کند. وجود مزایای بسیار این محصول در مقایسه با مصالح سنتی اقتصادی‌تر و کاربردی‌تر به نظر می‌رسند. اما وجود معایبی نیز استفاده از آن‌ها را در همه سازه‌ها امکان‌پذیر نمی‌سازد. لذا باید قبل از استفاده به عنوان مصالح اصلی به خوبی در مورد آن و شرایط سازه بررسی‌های تحقیقاتی انجام شود.

جهت اطلاعات بیشتر و تماس با مشاوران کارخانه صنعتی آریا پانل با شماره 05136228800 در ارتباط باشید.

💎مزایا انواع ساندویچ پانل داشتن وزن سبک، نصب سریع و آسان، ضد حریق بودن، مقاومت بالا در برابر خوردگی، استحکام و دوام بالا، وجود ایمنی بالا
⭐معایب ساندویچ پانل ضریب انتقال حرارتی بالا، هزینه حمل بالاتری، نصب و اجرای سازه ساندویچ پانل یک کار تخصصی
آریا پانل
آریا پانل

آریا پانل، بهترین تولیدکننده ساندویچ پنل های با کیفیت در ایران

پانل سقفی شادولاین 5 گام ایتالیا

ساندویچ پانل شادولاین 5 گام ایتالیا سقفی

پانل سقفی شادولاین 5 گام نروژ

ساندویچ پانل شادولاین 5 گام نروژ سقفی

ساندویچ پانل سقفی 8 سانتی متر PUR آلومینیوم

ساندویچ پانل 8 سانتی متر PUR آلومینیوم سقفی

ساندویچ پانل سقفی 8 سانتی متر PIR گالوانیزه

ساندویچ پانل 8 سانتی متر PIR گالوانیزه سقفی

ساندویچ پانل سقفی 6 سانتی متر پلی اورتان آلوزینک

ساندویچ پانل 6 سانتی متر پلی اورتان آلوزینک سقفی

ساندویچ پانل سقفی 5 سانتی متر PIR آلوزینک

ساندویچ پانل 5 سانتی متر PIR آلوزینک سقفی

ساندویچ پانل سقفی 4 سانتی متر PIR آلوزینک

ساندویچ پانل 4 سانتی متر PIR آلوزینک سقفی

پانل سقفی شادولاین 5 گام آلمان

ساندویچ پانل شادولاین 5 گام آلمان سقفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ساندویچ پانل آریا پانل بهترین نوع ساندویچ پنل ایران

برای مشاوره تخصصی و سفارش ساندویچ پانل های

سقفی | دیواری | سردخانه و …

با بزرگترین کارخانه ایران

👇تماس بگیرید.👇