تفاوت ساندویچ پانل های پلی یورتان و پلی استایرن

تفاوت ساندویچ پانل پلی یورتان و پلی استایرن
آنچه در این مقاله می خوانید:

ساندویچ پانل پلی یورتان و پلی استایرن دو نوع از ساندویچ پانل‌ها به حساب می‌آیند که به لحاظ نوع عایق کاربردی با یکدیگر متفاوت هستند. دانستن تفاوت ساندویچ‌ پانل پلی‌یورتان و پلی‌استایرن به افراد کمک می‌کند تا انتخاب بهتر و مناسب‌تری برای سازه خود داشته باشند. ساندویچ‌پانل‌ها ساختاری ۳ لایه دارند که در هسته میانی آن‌ها یک ماده عایق به کار برده می‌شود. باتوجه به کاربردی که ساندویچ پانل دارد ممکن است از مواد مختلفی برای پر کردن لایه میانی استفاده شود؛ فوم پلی یورتان و فوم پلی استایرن دو نمونه از رایج‌ترین فوم‌های کاربردی برای لایه میانی به شمار می‌روند.

ویژگی های ساندویچ پانل پلی یورتان

ساندویچ پانل پلی یورتان در دو دسته پایه پلی استر و پایه اتر تولید می‌شود؛ پایه پلی استر ( (PIR ترکیبی از پلی یول و ایزوسیانورات هستند. همچنین در پایه پلی اتر ( PUR) پلی یول و ایزوسیانات اجزای اصلی محسوب می‌شوند. این ساندویچ پنل‌ها که در ساخت سقف و دیوارها به کار می‌روند به دلیل داشتن ساختار لایه‌ای، دو لایه ورق، هسته را پوشش می‌دهد. مهم‌ترین ویژگی این نوع عایق صوتی حرارتی بودنشان است. در ساندویچ پانل پلی یورتان امکان تغییر خواص در جهت کاربردهای گوناگون وجود دارد؛ این تغییرات شامل بوجود آوردن پوشش‌های ضدخوردگی، حالات الاستومری(الاستیکی و ارتجاعی) و تبدیل به فوم سخت به عنوان عایق عالی است که به سازه برتری می‌دهد.

ویژگی های ساندویچ پانل پلی استایرن

ساندویچ پانل پلی استایرن دارای فوم عایق پلی استایرن است. برای عایق‌بندی این نوع پانل های ساندویچی از پلی استایرن با یونولیت استفاده می‌شود. ساندویچ پانل‌هایی با هسته پلی استایرن، کاملا سازگار با محیط زیست هستند و اغلب در سه نوع معمولی، مقاوم و انبساطی یا یونولیت به بازار عرضه می‌شوند.

انواع تفاوت های ساندویچ پانل پلی یورتان و پلی استایرن

تفاوت ساندویچ‌ پانل پلی‌یورتان و پلی‌استایرن شامل موارد متفاوتی نظیر عایق‌بندی، استحکام، مقاومت در برابر حرارت، وزن، امکان بازیافت و قیمت می‌شود:

1- تفاوت به لحاظ عایق بندی

تمام انواع فوم‌های مورد استفاده در ساخت ساندویچ پانل‌ها یک عایق مناسب و کارآمد هستند که بسته به نوع نیاز افراد، انتخاب می‌شوند. اما از نظر عایق صوتی، حرارتی و رطوبتی ساندویچ پانل با فوم پلی یورتان برتری بسیار محسوسی در مقایسه با پنل‌های پلی استایرن دارد. با توجه به این موضوع اگر عایق‌سازی محیط به لحاظ صوت، گرما و رطوبت برای شما اهمیت ویژه‌ای دارد، ساندویچ ‌پنل پلی‌یورتان انتخاب معقولانه‌تری است.

2- تفاوت از نظر استحکام

ساندویچ پانل‌های پلی یورتان در برابر عواملی مانند فشار و ضربه دوام و استحکام بسیار بالایی دارند. بر همین اساس در مناطقی که وزش باد شدید است یا امکان رخداد حوادثی چون زلزله، طوفان و گردباد وجود دارد تصیه می‌شود که از پانل های ساندویچی پلی یورتان استفاده شود.

3- تفاوت از نظر مقاومت در برابر حرارت

مقاومت در برابر حرارت یک تفاوت ساندویچ‌ پانل پلی‌یورتان و پلی‌استایرن به شمار می‌آید. یکی از فاکتورهای مهم در ساخت هر سازه‌ای و به خصوص سوله‌های صنعتی، مقاومت بنا در برابر حریق و آتش‌سوزی محسوب می‌شود. به طور معمول مقاومت پلی یورتان در برابر حرارت بیشتر از پلی استایرن است.

همین حالا برای سازه خودتان بهترین پوشش را سفارش دهید.

4- تفاوت به لحاظ وزن

ساندویچ پانل پلی استایرن از ساندویچ پانل پلی اورتان سبک‌تر است. این مسئله به خصوص در مواردی که سبک‌سازی فونداسیون بنا اهمیت دارد بسیار مفید شناخته می‌شود.

5- تفاوت از نظر بازیافتی بودن

امروزه در حوزه ساختمان‌سازی با استفاده از مصالح نوین مسئله قابلیت بازیافت بودن مصالح، امکان استفاده مجدد و همچنین عدم آسیب‌رسانی به محیط زیست اهمیت بسیار زیادی دارد. در مقایسه پلی اورتان و پلی استایرن از این نظر باید گفت که پلی استایرن قابل بازیافت است.

6- تفاوت به لحاظ قیمت

پلی استایرن قیمت کم‌تری نسبت به فوم پلی اورتان دارد. این مسئله هم به دلیل کاهش هزینه‌های تولید ساندویچ پانل پلی استایرن است. برای اطلاع از قیمت ساندویچ پانل ها با شماره های سایت آریا پانل تماس حاصل فرمایید.

اهمیت توجه به تفاوت ساندویچ پانل پلی یورتان و پلی استایرن در خرید

ساندویچ پانل پلی استایرن و پلی یورتان هر دو عایقی خوب داشته و کاربرد زیادی در صنعت ساخت‌وساز دارند. اما هنگام خرید باید به تفاوت ساندویچ پانل پلی یورتان و پلی استایرن توجه داشته باشید. این پانل ها با توجه به تفاوت‌هایی که دارند براساس نوع کاربرد مشتری به آن‌ها ارائه می‌شوند.

جهت اطلاعات بیشتر و تماس با مشاوران کارخانه صنعتی آریا پانل با شماره 05136228800 در ارتباط باشید.

جدول مقایسه تفاوت های ساندویچ پانل پلی یورتان و پلی استایرن

ویژگی‌ها ساندویچ پانل پلی‌یورتان ساندویچ پانل پلی‌استایرن
ضریب حرارتی بالا کم
وزن سبک سنگین
مقاومت در برابر رطوبت خوب خوب
مقاومت در برابر حرارت خوب خوب
مقاومت در برابر حریق متوسط بالا
مقاومت در برابر شوک خوب خوب
هزینه زیاد کم
قابلیت انعطاف پذیری کم بالا
آریا پانل
آریا پانل

آریا پانل، بهترین تولیدکننده ساندویچ پنل های با کیفیت در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ساندویچ پانل آریا پانل بهترین نوع ساندویچ پنل ایران

برای مشاوره تخصصی و سفارش ساندویچ پانل های

سقفی | دیواری | سردخانه و …

با بزرگترین کارخانه ایران

👇تماس بگیرید.👇